Regulamin Komisji Rewizyjnej Klubu SKWM Władek Team § 1 Zasady ogólne 1. Komisja Rewizyjna Klubu wybierana jest w składzie 3 osobowym przez Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Wyborcze Klubu. Najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia wyborów odbywa swoje pierwsze posiedzenie, które zwołuje i przewodniczy obradom Przewodniczący Walnego Zgromadzenia lub osoba przez niego upoważniona. 2. Na swoim pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego, jego Zastępcę oraz Sekretarza. § 2 Do kompetencji Komisji Rewizyjnej Klubu należy: 1. Kontrolowanie, nie rzadziej niż raz w roku, Zarządu Klubu w zakresie : 1) przestrzegania prawa, postanowień Statutu Klubu, realizacji uchwał Walnego Zgromadzenia Członków oraz uchwał, 2) przestrzegania przepisów dotyczących dyscypliny finansowej i zasad gospodarności, 3) ochrony mienia Klubu, 2. Występowanie z wnioskami pokontrolnymi do Zarządu Klubu. § 3 Do obowiązków Komisji Rewizyjnej Klubu należy: 1) kontrola prawidłowości ustalania wysokości funduszu wydatków na diety i koszty podróży dla działaczy Klubu, 2) przestrzegania przepisów, określających procedurę przyznawania diet i ich wypłat. 3) na podstawie całorocznej działalności kontrolnej Komisja Rewizyjna Klubu sporządza sprawozdanie za ubiegły rok i przedstawia je Walnemu Zgromadzeniu Członków Klubu. Sprawozdanie powinno zawierać w szczególności: 1) ustalenia dotyczące wykonania budżetu, 2) ocenę działalności organizacyjnej, sportowej, gospodarczej i finansowej, 3) ocenę wykonania uchwał poprzedniego Walnego Zgromadzenia, uchwał i zarządzeń władz Klubu oraz uprzednio wydanych zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej Klubu. 4) wnioski. Po upływie kadencji władz Klubu, Komisja Rewizyjna Klubu przedstawia Walnemu Zgromadzeniu Sprawozdawczo-Wyborczemu sprawozdanie ze swej działalności § 4 Tryb pracy Komisji Rewizyjnej Klubu 1. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej Klubu odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz w roku. 2. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej zwołuje jej przewodniczący wg zasad stosowanych w Klubie 3. W posiedzeniach mogą uczestniczyć inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego. 4. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Klubu lub inny Członek wyznaczony przez Przewodniczącego może brać udział z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Klubu. 5. Uchwały Komisji Rewizyjnej Klubu zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy udziale Przewodniczącego lub jego Zastępcy 6. Z przebiegu posiedzenia sporządza się protokół, który po odczytaniu na następnym posiedzeniu i wniesieniu ewentualnych uwag podpisują Przewodniczący i Sekretarz Komisji Rewizyjnej Klubu. § 5 Zakres prac członków Komisji Rewizyjnej Klubu 1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Klubu: 1) kieruje całokształtem działalności Komisji Rewizyjnej Klubu. 2) uczestniczy w posiedzeniach Zarządu Klubu, 3) podejmuje decyzje o zarządzeniu kontroli, 4) wyznacza zespoły kontrolne, zwołuje posiedzenia Komisji. 2. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Klubu: 1) zastępuje Przewodniczącego w przypadkach jego nieobecności, 2) nadzoruje realizację uchwał podjętych przez Komisję i przedstawia odpowiednie wnioski. 3. Sekretarz Komisji Rewizyjnej Klubu: 1) sporządza protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej Klubu, 2) prowadzi dokumentację pracy Komisji i sprawuje nadzór nad jej gromadzeniem i przechowywaniem, 3) przyjmuje i wysyła korespondencję oraz na bieżąco informuje Przewodniczącego o pismach lub sprawach, jakie wpłynęły do Komisji. § 6 Prace kontrolne Komisji Rewizyjnej Klubu: 1. Decyzje odnośnie celów, terminów i tematyki kontroli oraz składów osobowych zespołów kontrolnych podejmuje Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Klubu. 2. Zespoły kontrolne pracują w składach przynajmniej dwuosobowych zgodnie z programem i tematyką kontroli, na podstawie upoważnienia podpisanego przez Przewodniczącego lub jego Zastępcę. Przed przystąpieniem do kontroli należy poinformować Prezesa Zarządu Klubu o zakresie i tematyce kontroli. 3. Z przebiegu kontroli zespół sporządza protokół w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują członkowie zespołu kontrolnego oraz osoba odpowiedzialna za kontrolowany odcinek. Jeden egzemplarz protokołu zostaje w aktach Komisji a drugi wraz z zaleceniami pokontrolnymi przekazuje się Zarządowi Klubu. 4. W przypadku stwierdzenia rażących nieprawidłowości lub nadużyć gospodarczo- finansowych, zespół kontrolny obowiązany jest zabezpieczyć wszelkie dokumenty dotyczące tej sprawy i o fakcie niezwłocznie powiadomić przewodniczącego Komisji. Przewodniczący o zaistniałym przypadku powiadamia Prezesa Klubu oraz podejmuje wszelkie inne działania zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Skład komisji rewizyjnej -Grzegorz Basiak -Marcin Miler -Piotr Kowalski |