To doskonała okazja, aby zasmakować terenowej przygody w zapomnianych wrakach. Warto wziąć udział w imprezie jako zawodnik lub widz.
Poprzednie edycje były bardzo udane. Z roku na rok zgłasza się coraz większa liczba zawodników co gwarantuje więcej wrażeń i niezapomnianych emocji!
Zasadniczym celem imprezy Wrak Race jest rozwijanie zamiłowania do motoryzacji, doskonalenie technik jazdy, ciekawe spędzenie wolnego czasu.
Podczas trwania zawodów obowiązuje regulamin. Najważniejsze informacje jakie zawiera to:
-Osoba biorąca udział w imprezie musi mieć ukończony 25-ty rok życia.
-Wymagane jest posiadanie prawa jazdy.
-Osoba bierze pełną odpowiedzialność za swój pojazd.
-Podczas Wrak Race uczestników imprezy obowiązują powszechne przepisy ruchu drogowego, maksymalną prędkość poruszania się po terenie Adventure Parku ustala się na 30km/h.
-Uczestnik zdaje sobie sprawę z ryzyka wiążącego się z jazdą terenową.
-Zawodnik startuje w imprezie na własną odpowiedzialność.
-Kierowca musi mieć podczas jazdy samochodem zapięte pasy
Wymagania dotyczące aut, jadących w zawodach Wrak Race:
-Pojazd biorący udział w imprezie musi mieć powyżej 15-stu lat.
Samochód musi mieć napęd tylko na jedną oś.
Nadwozie pojazdu musi być zamknięte
Samochód musi posiadać:
-całą przednią szybę ze szkła bezpiecznego oraz lewą szybę, ewentualnie siatkę drucianą z oczkami max 1 cm x 1 cm w miejsce lewej szyby.
-fotel kierowcy oryginalny bądź podobny, trwale zamocowany do podłogi oraz pas bezpieczeństwa. Dopuszcza się fotele kubełkowe oraz pasy szelkowe
-Sprawny układ hamulcowy i kierowniczy,
układ wydechowy lub jego fragment powodujący zmniejszenie hałasu do max 100 dB przy 3 000 obrotów silnika, mierzone w odległości 1 m od pojazdu na wysokości 0,5 m od podłoża
-ogumienie w rozmiarze oryginalnym zalecanym dla modelu samochodu, bądź ogumienie w rozmiarze max 20 % większym, o rzeźbie bieżnika szosowej, zimowej, all terrain,
-Silnik oryginalny bądź podobny o pojemności nie większej niż właściwa dla danego modelu. modyfikacje silnika nie są dozwolone.
-Oryginalny zbiornik paliwa, bądź inny zbiornik trwale zamontowany, szczelny i nie powodujący zagrożenia wycieku paliwa bądź zniszczenia podczas jazdy bądź kolizji
-Akumulator musi być zamocowany w pojeździe trwale za pomocą jarzma metalowego bądź pasa transportowego.
-Zawieszenie oryginalne. Dopuszcza się dowolne modyfikacje zawieszenia poprzez wymianę sprężyn, amortyzatorów itp.
-gaśnica o masie min 1 kg umieszczona wewnątrz pojazdu w odległości max 1 m od obrysu fotela kierowcy w miejscu pozwalającym na łatwy dostęp
Pojazd nie może mieć:
-Wzmocnionych zderzaków w postaci wspawanych rur, kątowników itp. wystających poza obrys samochodu, przy czym przez obrys pojazdu rozumie się oryginalny kształt i wymiar pojazdu wg oryginalnych zderzaków.
-Wzmocnień i osłon podwozia powyżej poziomu równego wysokości 75 % przedniego koła ponad powierzchnią ziemi.
-Opon kołkowanych, rolniczych, mud terrain, łańcuchów, kolców itp.
-Zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego. 5.6.5 Zbędnych elementów wyposażenia nie zamocowanych trwale wewnątrz bądź na zewnątrz pojazdu. -Wszelkie elementy dodatkowe o masie powyżej 2 kg muszą być przytwierdzone do nadwozia samochodu stalową linką.
-Ostateczną decyzję o dopuszczeniu pojazdu do startu podejmuje Sędzia Techniczny.